- ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA DEL CEM DE SANT JOSEPData: 08 de novembre de 2013Lloc: sala de plens de l’Ajuntament de Sant Josep de sa TalaiaIntervencions i punts d'interèsAna del Alcázar, en representació dels pares i mares, diu que al’IES Algarb enguany hi ha 5 professors menys que l’any passat: jano es fa el programa PROA ni hi ha reforços d’estiu.
4t. Connexió d’Internet
La presidenta explica que l’IB-RED va anar als instituts i a algunaescola, parlaren amb Palma i els varen dir que no podien tocar resper tema de dades, que la de la Conselleria és una xarxa tancada.Ana del Alcázar demana que Telefònica posi una xarxa més àmplia.
6è. Primeres valoracions de la posada en marxa del TIL
Josefa Gil, representant de l’Administració educativa, diu que totsels centres compleixen amb la legalitat establerta. Expressa el seuagraïment als equips directius i a les famílies.Ana del Alcázar diu que a l’IES Algarb l’únic que s’ha aconseguit éscanviar l’impartiment de l’assignatura de plàstica al castellà. Comque no la poden fer en anglès han repartit equitativament les horesde català i castellà. Margalida Ferrer diu que per imperatius legals amb el vot en contra de tot el claustre a l’IES Sant Agustí s’imparteix Educació Físicai Naturals en anglès i Plàstica i Socials en castellà. Han enviatprofessorat amb perfil anglès-Ed. Física i anglès-biologia. Pel que fa al tema de les naturals hi ha problemàtica amb l’alumnat (aprova un 18%). L’alumnat planteja poder-ho fer un poc en català/castellà. El nivell de llengua anglesa és menor que el quees fa servir en Naturals. S’ha de funcionar més amb imatges perquè és més fàcil que visualitzin un forat negre, per exemple, mitjançant imatges que explicat en anglès. S’haurien de valorar els coneixements de naturals però no es poden valorar perquè depenen dels d’anglès. D’un 60% del que haurien de saber en saben un 10%. Són infants que acaben d’arribar a l’institut d’una escola i estroben que la matèria aquí es fa en anglès.
7è. Precs i preguntesEn primer lloc es llegeixen les preguntes que ens ha fet arribar perescrit Ana del Alcázar:1. Quina és la postura de la consellera envers la voluntat dels paresde tenir un representant en les reunions com a testimoni de lesnegociacions i quins passos ha realitzat perquè es dugui a terme?Josefa Gil Hernández, representant de l’Administració educativa,respon que com ja ha dit en diferents ocasions, està pendent dels Serveis Jurídics de la Conselleria. La delegada va suggerir que perpoder fer més via podrien ser convidats per altres membres de laMesa de Negociació.Ana del Alcázar vol fer constar que ja fa molt de temps i que noés nou que els Serveis Jurídics de la Conselleria estan pendentsd’incloure els pares.Els sindicats accepten que els pares estiguin allí i els professorstambé i que ara per ara estiguin pendents dels Serveis Jurídics faque els pares estiguin indignats.2. Té sentit el CEM una vegada aprovada la LOMQE?Josefa Gil Hernández respon que sí, que qualsevol organismeconsultiu té una funció important a l’hora d’escoltar abans deprendre decisions. La LOMQE encara no està desenvolupada i hipot haver modificacions.Ana del Alcázar diu que la LOMQE suprimeix el poder decisori delsconsells escolars.Fanny Planells diu que hi ha una ampliació de poder dels directorsque poden ser nomenats a dit. Tornam 28 anys enrere.Asamblea General Ordinaria APIMA IES Algarb
10.12.2013 (Convocada a las 19:30 h.)
1.- Lectura y aprobación del acta anterior.
2.- Contabilidad año 2012-2013.
3.- Situación educativa actual y propuestas.
4.- Carnaval.
5.- Renovación Junta Directiva.
6.- Ruegos y preguntas.
Una mare expressa el seu desacord amb la resposta/actitud dels mestres, ja que aprofiten els ponts i dies lliures quan prèviament havien manifestat que recuperarien les hores perdudes en la vaga a favor de l'alumnat
1.- Es llegeix i aprova l'acta anteriorEs proposa fer accions sempre conjuntament amb la resta d'APAS, tal com vídeos en directe (tots els centre que apliquen el TIL) amb classes d'anglès filmades, així podrem fer-nos una idea de lo que els espera als nostres fills (i no mitjançant informes) i fer ho arribar a les televisions públiques, locals ("Salvados"?), per mostrar el ridícul que es fa amb aquesta implantació ; d'altra banda estudiar com les AMIPAS poden mostrar el seu desacord pel fet de no tenir ja veu en educació, finalment obrir un fòrum d'idees5.- Alicia s'incorpora a la junta com a vocal assumint la tasca d'enllaç pares-alumnes (anteriorment la realitzava Teresa però no pot continuar per motius personals- Eva Barragán ens confirmarà si entrarà a formar part de la juntaDavant l'alerta dels pares sobre l'estat del gimnàs i dutxes, s'aprova dotar una partida màxima de 3.000.- € per fer millores en el cas que es requereixi la nostra intervenció. Properament es farà una visita a les instal·lacions amb el director per comprovar el seu estat.
SI L'APA no tingues continuïtat, ens plantegem fer una liquidació i passar els diners al centre per millorar les condicions dels nostres fills i donar continuïtat a les taquilles. FEM UNA CRIDA PER QUE ENTRIN NOUS PARES. LA DATA LIMIT ES La primera setmana de juny.
. informació de com inscriure'ns per votar via internet, com a requisit previ, per potenciar una més amplia implicació dels pares en les decisions que afecten l'educació dels nostres fills, cada pare i mare tindran un vot.
Un grup de pares expressen la importància de continuar propagant aquesta informació, també es convida a utilitzar facebook per assolir-ho.
. votació a mà alçada de la proposta sorgida de la FAPA, d'exigir la dimissió de la Consellera d'educació. Aprovat per la totalitat dels pares presents, exceptuant tres abstencions.
Asamblea general extraordinaria 17 de octubre del 2013
. información de como inscribirse para votar via internet, como requisito previo, para potenciar una mayor implicación de los padres en las decisiones que afectan la educación de nuestros hijos, cada padre i madre tindrá un voto.
Un grupo de padres expresan la importancia de continuar propagando esta información, también se convida a utilizar facebook para conseguirlo.
.votación a mano alzada de la propuesta surgida de la FAPA, de exigir la dimisión de la Consellera de Educación. Aprobado por la totalidad de los padres presentes, con la excepción de tres abstenciones.
Resum de les propostes suggerides en assemblea extraordinària del 7 de octubre del 2013.1.- Evitar que els nostres fills perdin classes2.- Recollida de firmes mitjançant el consell escolar3.- Carta a Bauçà amb entrada a Conselleria4.- Penjar el mail de la conselleria i saturar el seu correu5.- Consensuar entre les APIMES un text comú de les nostres reivindicacions6.- Exigir que un representant dels pares sigui present a les negociacions.7.- Fer que s'asseguin les dues parts i no s'aixequin fins arribar a un acord.8.- Fer arribar les nostres queixes al Govern central i als ajuntaments9.- Anar als plens i als actes oficials amb samarreta verda.10.- Penjar en la web les nostres peticions i la dels professors.11.- En les reivindicacions dels professors votar els punts que recolzem.12.- Referèndum sobre el TIL a totes les escoles, encara que no sigui vinculant.
Reunits en assemblea vàrem decidir emprendre les següents accions:1.- recollir firmes exigint a la consellera d'educació del govern de les Illes Balears, que s'assenti a negociar2.- omplir la plantilla facilitada per la FAPA i donar entrada3.- concentració al passeig de S'Alamera de la ciutat D'Eivissa dissabte dia 21 a les 18:00 h.
Punts rellevants de les reunions
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada